EYELİNER:

Bir kadının olmazsa olmazı, makyajının vazgeçilmezidir. Görünüşü şahane ama sürmesi bir  o kadar eziyettir. Bir kere işler ters gitmeye başladı mı asla yoluna girmez ve iş tüm göz makyajınızı silmeye kadar gider.



Bir de iki gözü birbirine eşitlemek için sonsuza, bir küçük sevimli panda eyes olmaya giden yol var biliyorsunuz..."ay biri daha ince oldu galiba! Dur ben diğerini biraz kalınlaştırayım. e bunun kuyruğu yamuk, 
diğeri ile eşitleyim......." derken bir küçük sevimli panda yavrusu aynadan size el sallar:)



Eyeliner benim de makyajda vazgeçilmezim diyebilirim doğal olarak. Makyaj yapmaya başladığım ilk günden bu yana olmazsa olmazım siyah göz kalemim ya da simsiyah eyelinerlarımdır. Elime ağaç dalı verseniz, önümden aynamı alsanız ben yine kendime uygun o çizgiyi çekerim. Tam bir eyeliner bağımlısıyım.Bu postu hazırlamamın asıl sebebi ise etraftan eyeliner konusunda çok soru almamdır. Çevremdeki insanlar ya da yakınlarım olsun eyeliner süremiyoruz zorlanıyoruz diyorlar.

 Ama aslında düşündüğünüz kadar zor değildir eyeliner sürmek. Sadece biraz zaman sizin için yeterli. Peki ya teknik? Onu da ben göstereceğim.





Önce eyeliner ile ilgili ufak ipuçlarımız:

★ Öncelikle eyeliner seçiminizi yapmalısınız. Likit, toz veya kalem şeklinde olanları kullanabilirsiniz. Yeni başlayacak olanlar için kalem şeklindeki eyelinerlar her zaman daha kullanışlı olacaktır. İnce uçlu likitleri kullanmak çok daha zordur.

★ Rimel hariç makyajınızı tamamlayın.

★ Yanınızda pamuk , makyaj temizleyici veya ıslak mendil bulundurun, kolayca temizlemek için kulak çubuğundan da yardım alabilirsiniz.

★ Tek hamlede değil, içten dışa doğru önce bir çizgi çekin, yamuklukları gidermek için tekrar üzerinden geçebilirsiniz, kuyruğunu mutlaka en sona bırakın.

★ Gözleriniz açıkken sürdüğünüzde sonucu daha net anlayabilirsiniz ancak bu çok daha zordur bu yüzden gözleriniz kapalıyken sürmek size kolaylık sağlayacaktır.

★ Kirpiklerinizle eyelinerınız arasında boşluk kalmamalı.

★ İşlem tamamsa mutlaka kurumasını bekleyin, yoksa göz kapaklarınıza bulaşabilir.



Gelelim eyeliner nasıl sürülüre : 

Eyeliner sürmeden önce göz kapağınıza uygulayacağınız ten rengi pudra eyeliner’ınızın gün içinde göz kapağınıza bulaşmasını engeller. Bu önemli ayrıntı ile eyeliner sürümüne başlamak en doğru adımdır.

Mümkün olduğunca aşağı bakarak ve eliniz ile göz kapağınızı gererek kalem ya da likit eyeliner’ınızı sürmeye gözünüzün dışından başlayın.

Göz kapağınızın ortasını diğer kısımlara göre daha kalın yapıp, kuyruk kısımlarını da dilediğiniz kadar uzun sürebilirsiniz.

Kuyruk şeklini ise, gözünüzün bitiş noktasından kaşınızın bitiş noktasına doğru yaklaşık 45 derece eğimli bir uzantı şeklinde belirleyebilirsiniz.

Küçük gözlülerin kalın eyeliner sürmesi yorgun bir ifade yaratacağından, eyeliner’larını ince çekmeleri zinde bir görünüm için önemlidir.

Gözleriniz büyük ise istediğiniz kalınlıkta eyeliner sürebilirsiniz.

Unutmayın büyük gözlere sahip olanlar makyaj uygulamalarında en şanslı kesim olarak bilinir.




Ben bu fotoğraftaki gibi uyguluyorum. Önce göz pınarımın oradan başlıyorum. Ardından göz kenarımın ucuna geldiğimde alt kirpiklerimin hizasında yukarı doğru uzatıyorum. Üst ve altı bu şekilde birleştiriyorum . Ardından iki çizginin içinde oluşan boşluğu dolduruyorum ve sonuç üst fotoğraftaki gibi oluyor.


Eğer ben tam olarak anlayamadım diyorsanız buradan yapılışına bakabilirsiniz :)



up